مركز تلفن تحت شبكه

سايت هاي متنوع

جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

مركز تلفن تحت شبكه

۳۰ بازديد

ما در اين مقاله در ابتدا قصد داريم شما را با تعريف مركز تلفن تحت شبكه و سپس با كاركرد اين سيستم و همچنين وظايف آن آشنا نماييم. در ادامه با تعريف مركز تلفن تحت شبكه آشنا خواهيد شد:

مركز تلفن تحت شبكه به نسل جديد تلفن گفته مي شود كه خدمات مخابراتي يكپارچه را با قابليت هايي بسيار فراتر از مبادلات سنتي و در قالب يك سيستم VIP ارائه مي دهند.

به طور كلي مي توان اين گونه مفهوم اين سيستم را تعريف كرد كه، مركز تلفن تحت شبكه سيستمي است كه برنامه هاي افزودني تلفن را به يك شبكه تلفن عمومي متصل مي كند و ارتباطات داخلي را براي مشاغل فراهم مي كند.

كاركرد مركز تلفن تحت شبكه

مركز تلفن تحت شبكه به گونه اي كار مي كند كه به هر فرد در سازمان يك شناسه منحصر به فرد اختصاص داده شده است. اين شناسه ها معمولاً با يك ايميل، كه به عنوان "آدرس ايميل كاربر" نيز شناخته مي شود، شناسايي مي شوند.

هنگامي كه تماس به PBX متصل است، PBX شبكه تعيين مي كند كه آيا تماس خارج از سازمان است يا درون سازمان. اگر يك تماس داخلي است كه به همان شماره اختصاص داده شده و شماره گيري شده متصل است.

اما اگر تماس خارج از سازمان باشد، PBX تماس را به ارائه دهنده خدمات VoIP، كه يك خط تلفن خارجي است، هدايت مي كند. اما كار با PBX به همين جا ختم نمي شود.

در واقع PBX به عنوان يك كنترل كننده ترافيك براي تماس هاي مركز تلفن تحت شبكه كه به تلفن كسب و كار شما متصل مي شوند عمل مي كند. حتي وقتي مي خواهيد يك كنفرانس صوتي چند نفره داشته باشيد، تنها راه استفاده از PBX است.

وظايف مركز تلفن تحت شبكه

تا به اين جا با تعريف مركز تلفن تحت شبكه و همچنين نحوه كار كرد مركز تلفن تحت شبكه آشنا شديد، اكنون قصد داريم كه شما را با وظايف اين سيستم پر طرفدار و پر كاربرد آشنا كنيم تا بتوانيد متوجه نياز كسب و كار شما به اين سيستم شويد.

  • يك شماره تلفن مركزي براي برقراري تماس خارجي خواهيد داشت

  • بهينه سازي و ساختار سازماندهي شده به واحد مركز تماس يا واحد ارتباط با مشتري

  • پاسخگويي خودكار را طوري برنامه ريزي كنيد كه تماس گيرندگان بتوانند با واحد مورد نظر خود ارتباط برقرار كنند

  • پيام ها و صداي ضبط شده را براي پاسخ خودكار سفارشي كنيد

  • مديريت تماس ها و نحوه رسيدگي به آنها

  • در حالي كه كاربر پشت خط منتظر تماس براي برقراري ارتباط است، پيام هاي معلق را تنظيم كنيد و موسيقي يا پيام هاي تبليغاتي را قرار دهيد

  • هنگامي كه شركت تعطيل است و قادر به پاسخگويي نيست، منشي صوتي را تنظيم كنيد تا مشتري خود را از دست ندهيد

  • تماس ها را به راحتي به ساير كاربران منتقل كنيد

همه اين وظايف بي نظير، تنها بخشي از كاربرد هاي فوق العاده اين سيستم پر كاربرد است، شما ديگر چه كاربرد هايي از اين مركز تلفن تحت شبكه ميشناسيد؟ حتما در كامنت ها با ما درميان بگذاريد!


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.