جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

مجله ارزهاي ديجيتال: 100 ارز ديجيتال برتر ديجيتال كدامند؟

۲۳ بازديد

«در اين مقاله مي خواهيم به بررسي 100 ارز ديجيتال برتر بپردازيم با ما همراه شويد.»

1- ارز ديجيتال بيت كوين (Bitcoin)

بيت كوين ارز ديجيتال است كه ميتواند بدون دخالت بانك هاي مركزي يا مديريت افراد خاص توسط كاربران و در شبكه بيت كوين بدون واسطه جابه جا شودتراكنشها توسط نودهاي شبكه با رمزنگاري تاييد شده و در پلتفرم توزيعشدهاي به نام بلاكچين ثبت ميگرددبيت كوين در سال 2008 توسط فرد يا گروهي از افراد ناشناس كه از نام Satoshi Nakamotoاستفاده ميكردند اختراع شد. بيت كوين از سال 2009 كه منبع كدهاي آن به صورت يك نرمافزار قابل دسترس براي عموم وارد بازار شد، آغاز به كار كرد.

2- اتريوم (Ethereum)

اتريوم پلتفرمي با منبع باز، عمومي و داراي سيستم محاسباتي توزيعشده براساس بلاكچين است كه نسخه پيشرفتهاي ازNakamoto با استفاده از انتقال برمبناي تراكنش مالي مي باشد. اتر نوعي توكن است كه بلاكچين آن در پلتفرم اتريوم ايجاد شده و ميتواند توسط كاربران به راحتي معامله شود. اتريوم يك ماشين مجازي غيرمتمركز ارائه ميدهد كه ميتواند رمزها را با استفاده از يك شبكه بينالمللي از نودهاي عمومي اجرا كند.

3- ارز ديجيتال ريپل (Ripple XRP)

ريپل يك سيستم تسويه ناخالص در زمان واقعي، شبكه صرافي و حواله است كه توسط Ripple Labs Inc؛ شركتي آمريكايي به وجود آمده است. اين ارز ابتدا در سال 2012 آغاز به كار كرده و براساس يك پروتكل توزيع منبع باز ساخته شده است. توكنهايي با واحد ارزي Fiat، رمزنگاري و كالا يا ساير واحدهاي ارزي رايج  مانند Frequent filer miles در اين سيستم قابل پشتيباني هستند. ريپل ارائه دهنده سيستمي امن، سريع و تقريبا رايگان براي انجام تراكشنهاي مالي در سطح جهاني و به هر مقدار ميباشد.

4- ارز ديجيتال تتر (Tether USDT)

تتر؛ ارزي بسيار بحث برانگيزي است كه داراي توكن مي باشد. اين ارز ديجيتال كوين باثبات نام گرفته است، زيرا به گونه اي طراحي شده است كه هميشه ارزشي معادل با 1 دلار آمريكا داشته باشد. در واقع به اين صورت است كه هميشه يك دلار به عنوان رزو در صورت صادرشدن يك تتر ذخيره مي شود. با اين وجود، تتر محدوديت هاي مشخصي دارد. تتر عنوان كرده است كه صاحبان تتر هيچ حق پيمانكاري، هرگونه ادعاي قانوني يا تضميني براي اينكه تترها بازپرداخت شده و به دلار تبديل شوند، ندارند.

 5- استلار (Stellar XLM)

استلار؛ پروتكلي غيرمتمركز و منبع باز براي ارزهاي ديجيتال و پول Fiat است كه امكان انجام تراكنشهاي بينالمللي ميان ارزهاي مختلف را به كاربران مي دهد. اين پروتكل توسط بنياد پيشرفت غيرانتفاعي استلار پشتيباني ميشود. استلار در سال 2014 توسط Jed McCaleb ابداع شد و به عنوان شبكه پرداخت غيرمتمركز شروع به كار كرد كه پروتكل آن داراي ارز رسمي استلار ميباشد.

6- ارز ديجيتال كاردانو (Cardano ADA)

كاردانو؛ پول ديجيتالي است كه آيندهي معاملات مالي را به سوي سرعت بيشتر، انتقال مستقيم و با تضمين امنيت در هنگام استفاده از ارزهاي رمزنگاري شده پيش ميبرد. كاردانو در واقع بيشتر از يك پول ديجيتال كاربرد دارد، زيرا پلتفرم پيشرفتهاي است كه قابليت انجام معاملات مالي توسط اشخاص، موسسات و دولت ها در سراسر دنيا را دارد. در حال حاضر سه موسسه وجود دارند كه به طور تمام وقت روي پيشرفت و افزايش امنيت كاردانو كار ميكنند. بنياد كاردانو، IOHK و Emurgo از جمله اين سه موسسه هستند.

7-ورج (Verge XVG)

ورج كوين از سال 2014 با نام DogecoinDark شروع به كار كرد. دليل اصلي ابداع اين ارز ايجاد يك پول ديجيتال كاملا خصوصي بود، زيرا مخترع آن فكر ميكرد بيتكوين ناشناس نيست. بنابراين تصميم گرفت بلاكچين جديدي بسازد كه تراكنشهاي آن قابل رديابي نباشند. نكته جالب توجه در مورد ورج اين است كه مخترع آن مانند بيت كوين ناشناس است و با نام كاربري Sunerok فعاليت ميكند.

8- ارز ديجيتال نئو (NEO)

نئو قبلا با نام اتريوم چين معروف شده بود و در حاليكه شباهت هاي زيادي به اتريوم داشته، ويژگي هاي منحصربفرد خاص خودش را نيز دارد. براساس وب سايت اين ارز، نئو پروژه بلاكچين اجتماعي و غيرانتفاعي است. نئو از تكنولوژي بلاكچين و شناسايي ديجيتال به منظور ديجيتالي كردن دارايي ها، مديريت خودكار اموال با استفاده از قراردادهاي هوشمند و يادگيري اقتصاد هوشمند با استفاده از شبكه توزيعي استفاده مي كند.

9-  ارز ديجيتال ترون (Tron TRX)

ترون؛ پلتفرمي غيرمتمركز است كه براساس بلاكچين عمل كرده و درنظر دارد سيستمي با مفهوم ترون ديجيتال جهاني و رايگان ايجاد كند كه داراي تكنولوژي ذخيره توزيع شده ميباشد. ترون امكان بهره گيري از سيستمي ديجيتالي بسيار راحت و مقرون بصرفه را براي كاربران فراهم آورده است. ترون در سال 2017 توسط يك سازمان غيرانتفاعي به نام بنياد ترون در سنگاپور ابداع شده و با مديريت Justin Sun به كار خود ادامه داده است.

10-  ارز ديجيتال دوج (Doge)

دوجكوين؛ ارزي مي باشد كه در سال 2013 به عنوان شاخهاي از بلاكچين لايت كوين اختراع شده است. در ابتدا هدف از ابداع دوج براي توليدكنندگان محتوا بود، ولي توكن آن در سال 2018 به ارزشي بيش از يك ميليارد دلار رسيد و جزو 20 پول ديجيتال برتر سال انتخاب شد.

جهت مشاهده كامل اين مقاله به سايت ديجي ارز مگ مراجعه كنيد.

 

 

دي جي ارز مگ
ارز ديجيتال چيست؟

 

مجله اينترنتي ارزهاي ديجيتال

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.